Retur

Du er alltid velkommen til å returnere kjøpet ditt hvis det ikke svarte til dine forventninger. Du har 14 dagers returrett på varer som er i samme stand som ved mottak – det vil si med merkelapper og i originalemballasje.Ved kjøp av badetøy og undertøy inkluderer dette at plasten ligger i bunnen ved retur. Hvis dette ikke er tilfelle, forbeholder vi oss retten til å nekte retur. Angreretten løper fra den dagen du mottok varen og 14 dager fremover.

Det er ikke mulig å bytte en vare. Hvis du ønsker en annen størrelse eller farge, er det bare å returnere bestillingen. Deretter legger du inn en ny bestilling.

Hvis du vil gå fra kjøpet, kan du returnere varene til:

System Transport
Att. Becksöndergaard WEB
Transportcenter Alle 19
7400 Herning
Denmark

 

Du bør skaffe deg et forsendelsesbevis som viser at du har returnert varen i tide. Du er personlig ansvarlig for å betale direkte kostnader i forbindelse med retur av varer. Vi ikke tar i mot pakker som sendes i oppkrav. Når du returnerer varen, er du ansvarlig for at varen er pakket riktig. Du bærer all risiko for varen når den har blitt levert.

Vær oppmerksom på at vi ikke sender e-post etter mottak av returen. Du er velkommen til å kontakte oss for ytterligere spørsmål.

Vi forventer at du sender varene innen 14 dager etter at du har mottak av pakken. Du kan ikke gå fra kjøpet ved å nekte å ta i mot levering av varen eller ved å unnlate å hente varen.

Kjøpsdokumentasjon og returskjema

Du må legge ved returskjemaet og en kopi av bestillingsbekreftelsen eller annen dokumentasjon av kjøpet. Dersom du legger ved et utfylt returskjema, forenkles behandlingen av saken.

 

Avvist mottak av pakke

Dersom du nekter å motta pakken din eller unnlater å hente den før GLS sender den tilbake, etter 7 kalenderdager – vil du bli belastet med 129 NOK, som dekker returhåndteringsgebyr for din bestilling. Vi anbefaler derfor at du henter pakken og sender den tilbake selv.

 

Tilbakebetaling

Når vi har mottatt varen, kontrollerer vi den og tilbakebetaler beløpet som du betalte på kjøpstidspunktet. Beløpet blir alltid overført ved hjelp av den samme betalingsmåten som du har brukt til å betale for varen. Vær oppmerksom på atr vi kun refunderer til kredittkortet som ble brukt til å betale for bestillingen. 

Beløpet vises vanligvis på kontoen din etter 5-7 virkedager, avhengig av kortleverandør.

Vær oppmerksom på at du kan miste kjøpesummen, helt eller delvis. Det vil være tilfelle dersom verdien til varen reduseres fordi

  • du faktisk har brukt varen
  • varen har blitt skadet mens du hadde omsorg for den
  • du har håndtert varen på en annen måte enn det som var nødvendig for å gjøre det mulig for deg å fastslå varens type, egenskaper og virkemåte
  • du ikke har overholdt de begrensningene som gjelder for angreretten, når det gjelder forsegling, varetype osv.

Reklamasjon

Som kunde har du selvfølgelig rett til å reklamere på varer som har feil eller mangler som var til stede på det tidspunktet da varen ble solgt. Reklamasjonsretten gjelder i 2 år og dekker mangler i utførelse og materialer.

Kjøpet ditt reguleres av Danmarks lov om salg av varer, inkludert reglene om mangler. Det betyr at du enten kan få en vare med mangler reparert, byttet, tilbakebetalt eller kan få prisavslag, avhengig av de konkrete omstendighetene.

Kravet må selvsagt underbygges, og mangelen må ikke ha oppstått på grunn av feil bruk av produktet eller annen skadelig handlemåte.

*Reklamasjonsretten gjelder ikke tap av knapper eller paljetter. Med mindre du har mottatt en allerede defekt vare.

Du må reklamere innen en «rimelig tid» etter at du har oppdaget mangelen i varen. Hvis du reklamerer innen to måneder etter å ha oppdaget mangelen, vil klagen alltid anses for å ha blitt levert innen fristen. Du kan reklamere ved å sende e-post til Customerservice@becksondergaard.com eller ved å ringe telefonnr. +45 39 29 00 50.

Avhengig av de konkrete omstendighetene vil du motta ytterligere instruksjoner.

Varen skal sendes til:

System Transport
Att. Becksöndergaard WEB
Transportcenter Alle 19
7400 Herning
Denmark

 

Når du returnerer en vare, ber vi deg gi så mye detaljert informasjon som mulig om problemet. Dette vil lette saksbehandlingen vår og redusere behandlingstiden for klagen.

Hvis klagen er berettiget, tilbakebetaler vi selvfølgelig rimelige transportkostnader du har hatt ved å returnere varen til oss. Du må ellers dekke alle utgifter til transport personlig, inkludert transportkostnader for retur av varen etter undersøkelse. Reklamasjonsretten gjelder heller ikke dersom vi vurderer at produktet ditt er skadet som følge av feil bruk, manglende vedlikehold eller normal slitasje.

Kontakt oss før du sender noe tilbake.

Husk at varen alltid må sendes med riktig emballasje og å be om forsendelsesbevis. Du er personlig ansvarlig for pakken/varene helt til vi mottar dem. Du bør derfor ta vare på forsendelsesbeviset ditt, inkludert informasjon om transportkostnader og eventuelle sporingsnumre.

Vær oppmerksom på! Vi tar ikke i mot pakker som sendes i oppkrav eller lignende.

Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen helt til vi har mottatt de returnerte varene, eller til du har gitt dokumentasjon som viser at du har returnert varene, det som kommer først.

 

Trenger hjelp?

Kontakt oss her.