Bytte og retur

 

Angrerett

Du har 14-dagers angrefrist for varer du kjøper på Becksondergaard.com. Denne perioden utløper 14 dager etter at du har mottatt varen. Hvis du innen 14 dager etter å ha mottatt varen varsler Becksöndergaard om at du vil trekke deg fra kjøpet, refunderer Becksöndergaard kjøpssummen til kontoen din så raskt som mulig og senest 14 dager fra datoen da vi ble informert om ønsket ditt om å gå fra kjøpet.

Vi skal tilbakebetale kjøpesummen når vi har mottatt de returnerte varene, eller når du har fremvist dokumentasjon som viser at du har returnert varene, det som kommer først.

For å kunne utøve angreretten må du varsle Becksöndergaards kundeserviceavdeling om angrebeslutningen din på en utvetydig måte (f.eks. i form av et brev sendt med ordinær posttjeneste eller via e-post til customerservice@becksondergaard.com).

Du bør skaffe deg et forsendelsesbevis som viser at du har returnert varen i tide. Du er personlig ansvarlig for å betale direkte kostnader i forbindelse med retur av varer. Vi ikke tar i mot pakker som sendes i oppkrav. Når du returnerer varen, er du ansvarlig for at varen er pakket riktig. Du bærer all risiko for varen når den har blitt levert.

Vi forventer at du sender varene så raskt som mulig når du har gitt oss beskjed om beslutningen din om å gå fra kjøpet. Du må returnere varen innen 14 dager etter at du har varslet oss. Du kan ikke gå fra kjøpet ved å nekte å ta i mot levering av varen eller ved å unnlate å hente varen.

 

Retur

Hvis du vil gå fra kjøpet, kan du returnere varene til:

System Transport
Att. Becksöndergaard WEB
Transportcenter Alle 19
7400 Herning
Denmark

 

Kjøpsdokumentasjon og returskjema

Du må legge ved returskjemaet og en kopi av bestillingsbekreftelsen eller annen dokumentasjon av kjøpet. Dersom du legger ved et utfylt returskjema, forenkles behandlingen av saken.

You must enclose the returns schedule and a copy of your order confirmation or some other documentary proof of your purchase. In addition to that, enclosing a completed returns form will facilitate handling of the matter.

 

Tilbakebetaling

Når vi har mottatt varen, kontrollerer vi den og tilbakebetaler beløpet som du betalte på kjøpstidspunktet. Beløpet blir alltid overført ved hjelp av den samme betalingsmåten som du har brukt til å betale for varen. Hvis du for eksempel har betalt med kort, blir kjøpsbeløpet tilbakebetalt til debetkortet du brukte til å foreta kjøpet.

Vær oppmerksom på at du kan miste kjøpesummen, helt eller delvis. Det vil være tilfelle dersom verdien til varen reduseres fordi

  • du faktisk har brukt varen
  • varen har blitt skadet mens du hadde omsorg for den
  • du har håndtert varen på en annen måte enn det som var nødvendig for å gjøre det mulig for deg å fastslå varens type, egenskaper og virkemåte
  • du ikke har overholdt de begrensningene som gjelder for angreretten, når det gjelder forsegling, varetype osv.

 

Reklamasjon

Som kunde har du selvfølgelig rett til å reklamere på varer som har feil eller mangler som var til stede på det tidspunktet da varen ble solgt. Reklamasjonsretten gjelder i 2 år og dekker mangler i utførelse og materialer.

Kjøpet ditt reguleres av Danmarks lov om salg av varer, inkludert reglene om mangler. Det betyr at du enten kan få en vare med mangler reparert, byttet, tilbakebetalt eller kan få prisavslag, avhengig av de konkrete omstendighetene.

Kravet må selvsagt underbygges, og mangelen må ikke ha oppstått på grunn av feil bruk av produktet eller annen skadelig handlemåte.

Du må reklamere innen en «rimelig tid» etter at du har oppdaget mangelen i varen. Hvis du reklamerer innen to måneder etter å ha oppdaget mangelen, vil klagen alltid anses for å ha blitt levert innen fristen. Du kan reklamere ved å sende e-post til Customerservice@becksondergaard.com eller ved å ringe telefonnr. +45 39 29 00 50.

Avhengig av de konkrete omstendighetene vil du motta ytterligere instruksjoner.

Varen skal sendes til:

System Transport
Att. Becksöndergaard WEB
Transportcenter Alle 19
7400 Herning
Denmark

 

Når du returnerer en vare, ber vi deg gi så mye detaljert informasjon som mulig om problemet. Dette vil lette saksbehandlingen vår og redusere behandlingstiden for klagen.

Hvis klagen er berettiget, tilbakebetaler vi selvfølgelig rimelige transportkostnader du har hatt ved å returnere varen til oss. Du må ellers dekke alle utgifter til transport personlig, inkludert transportkostnader for retur av varen etter undersøkelse. Kontakt oss før du sender noe tilbake.

Husk at varen alltid må sendes med riktig emballasje og å be om forsendelsesbevis. Du er personlig ansvarlig for pakken/varene helt til vi mottar dem. Du bør derfor ta vare på forsendelsesbeviset ditt, inkludert informasjon om transportkostnader og eventuelle sporingsnumre.

Vær oppmerksom på! Vi tar ikke i mot pakker som sendes i oppkrav eller lignende.

Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen helt til vi har mottatt de returnerte varene, eller til du har gitt dokumentasjon som viser at du har returnert varene, det som kommer først.